Unge på EFBU teenlejr
Unge EFBU ledere

Børn & Unge
EFBU

Evangelisk Frikirkes Børn og Unge (EFBU) er en frikirkelig børne- og ungdomsorganisation og tilknyttet Evangelisk Frikirke Danmark.

EFBUs formål er at give kundskab i Guds Ord, om kristen tro og om kristent liv. Derigennem vil EFBU føre børnene og de unge til at tro på Jesus Kristus, til den kristne menighed og til tjeneste for Kristus i verden.

EFBU består af tre arbejdsgrene, der dækker følgende områder:

Børn fra 3 til 14 år. Vi har bl.a. børneklubber, legestuer, fritidsklubber m.v.

Spejder, som er for børn og unge fra 6 til 18 år. Vi har familiespejder, bæver, ulve, juniorspejdere, spejdere og seniorspejdere.

Teenage og unge fra 14 til 25 år. Vi har teenage- og ungdomsklubber m.v.

EFBU samarbejder også med søsterorganisationer i de nordiske lande.

EFBUs landsledelse er Børne- og Ungdomsstyrelsen (BUS). BUS arbejder bl.a. med lederudvikling, lejre, mission, økonomi og koordinering af børne-, ungdom- og spejderarbejdet i EFBU.

MS korpsmærke
Menighedens Spejdere

Menighedens Spejdere (MS) er et spejderkorps, der er tilknyttet Evangelisk Frikirke Danmarks Børn og Unge.

Da MS er et mindre spejderkorps så har vi en associeringsaftale med KFUM-spejderne i Danmark og derigennem internationalt anerkendt.

Du kan finde lokale MS-grupper i flg. byer:

Hvis du har lyst til at være spejder eller du leder efter et sted hvor dit barn kan begynde til spejder, så klik på bynavnene ovenfor og du vil finde flere informationer om mødetidspunkt og sted.

EFBU teenlejr
Lejre og Kurser

EFBU afholder hvert år en række forskellige lejre, kurser og weekends.

Skyway - Teenlejr
Et af sommerens højdepunkter for teenagere er teenlejren! Fra 13 - 17 år, så tilmeld dig den bedste uge i din sommerferie NU.

SHIP teen lederkursus

SHIP

SHIP er et kursus for teenagere (13-17 årige), der er lavet i et samarbejde mellem EFBU og BBU.

På SHIP har vi fokus på:

DiscipleSHIP – discipelskab

LeaderSHIP - lederskab

FellowSHIP – fællesskab

SHIP er for dig, der…

… gerne vil lære mere om Gud og hvad det vil sige at følge ham

… gerne vil være med i et kristent fællesskab sammen med andre på din alder

… gerne vil opleve, hvad et fællesskab med Jesus betyder i netop dit liv

Sommerlejr for børn

Børnelejr
På børnelejr bliver morgen og formiddag brugt på morgengymnastik, morgenmad, rengøring, flaghejsning og bibelundervisnig.

Derefter mødes vi i grupper, dels for at tale om dagens emne i undervisningen og dels for at høre hvordan børnene har det. Der er ca. 2 ledere og 7 børn i disse grupper