International Mission

Lige siden dannelsen af Evangelisk Frikirke Danmark (EFD) i 1888 har det spillet en betydelig rolle for vores selvforståelse og fællesskab at give de gode nyheder videre, at være i mission.

For os betyder mission at formidle Guds kærlighed til alle mennesker i ord og handling. Vi tror evangeliet peger på et bedre liv og en bedre verden, når troen, håbet og kærligheden får plads.

Gennem en fælles koordineret indsats engagerer kirkesamfundets menigheder sig for tiden primært om opgaver i Ghana, Grønland, Rumænien og Thailand og Myanmar. Her er diakoni, forkyndelse og undervisning en del af indsatsen ligesom vi yder ekspertise på specielle områder og økonomisk støtte.

For hvert af de fire felter findes der et udvalg, som referer til EFD’s missionssekretær.

Leif Skov fra Grønlandsudvalget overrækker missionsstafetten til Arne Hansen, Rumæniensudvalget.

Læs seneste bedebreve her:

Partnerskabstanken er den bærende idé i vores internationale arbejde.

Læs mere om vores aktiviteter og samarbejdspartnere under de pågældende lande.

Internationale missionsråd

Robasi.jpg