Tysk missionær på turné i Danmark

|   Af John Nielsen, generalsekretær

På ”Joining Hands for Mission in Europe” konferencen i Spanien i efteråret, oplevede ni danskere, at der blev knyttet nogle bånd til en tysk missionær. Konferencens tema ”Joining Hands for Mission” blev meget konkret, da det danske team pludselig kom i dialog med tyskeren Rudy Schott. Vi havde alle en oplevelse af, at mødet med Rudy var noget ud over det sædvanlige. Både vi og Rudy fornemmede, at Gud satte os sammen der og da. Samtalen med Rudy gav os nyt håb for Danmark. Ikke fordi vi skal sætte vores lid til mennesker. Men fordi Gud sætter mennesker sammen i hans mission.

En gave fra Tyskland

Jeg har siden mødet i Spanien holdt kontakt med Rudy og talt om, hvordan han kan hjælpe os i Danmark. Hvad samarbejdet udvikler sig til, kan ingen af os vide. Men vi har aftalt, at Rudy kommer til Danmark, hvor han en hel uge er til rådighed for os. Lønnen betaler vores tyske søsterkirke. Det er en gave til os.

Rudys rute

Jeg rejser som generalsekretær rundt med Rudy hele ugen. Målet er at møde mennesker, der brænder for mission i vores eget land. For mission er Evangelisk Frikirke Danmarks hjertesag. Men ofte kan vi ikke få fødderne til at bevæge sig. Eller vi er ude af stand til at finde vej. Derfor inviterer vi til dialog om mission i Danmark på en række regionale møder. Hvert sted kommer Rudy med et oplæg, som danner baggrund for en rundbordssamtale. Fredag den 5. april vil Landsledelsen mødes med Rudy Schott.

Hvorfor invitere Rudy til Danmark?

Rudy er missionær i Østrig. Der har han høstet nogle erfaringer, som på mange måder ligner det, vi står i. Østrig er et lille land – ligesom Danmark. De evangeliske frikirker i Østrig er et lille kirkesamfund – ligesom os. De kæmper med at være i mission i eget land – ligesom os. Men de er blandt andet gennem Rudys tjeneste lykkedes med noget, vi kan lære af.

Vi tror det er tid til at mødes og drøfte, hvordan vi kan nå længere i vores mission i Danmark. Derfor inviterer vi til regionale rundbordssamtaler, hvor Rudy vil dele sine erfaringer og måske give os en ny glød for det, som Gud har kaldet os til i vores land.

MØD OS

Du kan møde os til en spændende rundbordssamtale følgende steder:

• Tirsdag den 2. april kl. 19.00: Vanløse Frikirke for de sjællandske menigheder.

• Onsdag den 3. april kl. 19.00: Vestermarks­kirken, Grindsted for menighederne iSyd-, Øst- og Midtjylland.

• Torsdag den 4. april kl. 19.00: Vadum Frikirke for de nordjyske menigheder.

• Søndag den 7. april kl. 10.30: Rudy prædiker ved gudstjenesten i Vesterkirken i Stenum.