Korte nyheder

Glæde i Osted

I januar måned holdt Landsledelsen møde i Osted Frikirke. Lørdag formiddag var det lokale menighedsråd inviteret til fællesskab med den nationale ledelse. Menighedsrådet delte både glæder og udfordringer. Med stor glæde blev der fortalt om en positiv udvikling i menigheden. For få år siden var der en oplevelse af krise. Menigheden havde stort set ingen børnefamilier. Men nu er situationen vendt, og kirken fyldes af glade børnestemmer, når menigheden mødes til gudstjeneste. Tolv børnefamilier har nu sin gang i kirken i Osted.

Valg til Landsledelse

Hvem skal lede Evangelisk Frikirke Danmark de kommende år? På årsmødet den 13. maj er der som altid valg af medlemmer til Landsledelsen. På valg i år er Brian Kjøller, Rikke Obasi og Bo Jørgensen plus en person til en plads, som har været vakant det sidste års tid.

Udover disse er generalsekretæren på valg for en ny periode fra 2024. Da valget finder sted året før, sker det på årsmødet i maj i år. Rikke Obasi, Brian Kjøller og John Nielsen er alle villige til genvalg. Bo Jørgensen stiller ikke til genvalg. Forslag til genvalg af nuværende kandidater såvel som nye kan stilles af menighederne.

Præster stopper

Ruben Andersen-Hoel har efter en lang årrække som præst i Vanløse Frikirke har valgt at gå over i andet arbejde. Han er fra første januar ansat som leder af Medborgercentret Nordens Plads på Frederiksberg. Her skal han arbejde med at udvikle netværk, at skabe fællesskaber og koble mennesker sammen.

Finn Kier-Hansen, præst i Tylstrup Frikirke, stopper med udgangen af marts måned. Første april begynder han som direktør i en nystartet missionsorganisation, Disciple Training, i Oxford, England. Organisationens formål at udruste og træne præster over hele Afrika til at tjene deres kirker og samfund på en sådan måde, at såvel enkeltpersoner som samfund forvandles.

Undersøgelse af Sommerstævne

Hvad synes du om Sommerstævnet? Hvorfor deltager du? Eller hvorfor deltager du ikke? Evangelisk Frikirke Danmark har en stærk tradition for at holde et stort Sommerstævne hvert år. I de seneste mange år har vi holdt sommerstævne på Efterskolen Lindenborg sammen med Baptistkirken. Stævnet har omkring 1000 gæster. Deltagerantallet fra vores menigheder svarer til cirka 14 % af medlemstallet. Hvorfor ender vi med så lavt et tal?

Vi vil gerne høre dine holdninger. Derfor har vi lavet et spørgeskema, som du finder på følgende link:https://forms.office.com/e/g1cypDE9Dr Brug nogle få minutter på at besvare skemaet, og hjælp os med at lave landets bedste Sommerstævne!