Sidste årsmøde i DDM

Årsmødet 2021 går naturligvis over i historien som det årsmøde hvor vi skiftede navn, men der var mange andre gode ting på dagsordenen.

John Nielsen, generalsekretær, indledte dagen med en vigtig pointe: Når vi får et kald er det ofte gennem andre mennesker. Derfor var hans spørgsmål helt enkelt om vi husker dette i vores sammenhænge, om vi formidler Guds kald og lader det høres. For hvis vi ikke gør det og tør det, er der mange der ikke hører det kald, Gud har givet.

Navnet

Processen med navneskiftet blev varetaget af Brian Kjøller, Vanløse. Han fortalte om de mange møder og overvejelser, der var gået forud og var glad for at vi efter fire år så ud til at kunne komme i hus med en afslutning på dette. Dermed forudsagde han, at dette nok blev Missionsforbundets sidste årsmøde.

Synderes frelse

I forbindelse med de overvejelser, Landsledelsen har gjort sig omkring nyt navn er der også blevet gået i dybden med de gamle slogans.

De gode gamle ’oneliners’ Synderes frelse, Livet over læren og Guds børns enhed, vil i den daglige præsentation få en enklere formulering: Tro, Liv og fællesskab, men det understreges, at denne forenkling vil blive uddybet på rette sted, så meningen med ordene ikke mistes.

Hvis ikke du har en drøm

I et indlæg om Mission i Danmark havde Jacob Muff nogle vigtige sætninger, når det gjaldt forståelse for vores fremtid. Han argumenterede for at fores opfattelse, vores ’perception’ er det der kan forme virkeligheden og at vores stærkeste tanker er det, der skaber vores fremtid. For hvis ikke du har en drøm, hvordan skal du så kunne forestille dig en fremtid, der endnu ikke findes.

Bibelskole

Gunni Bjørsted havde et varmt indlæg om Missionsforbundets Bibelskole nu er klar til opstart igen med Camilla Westen, Thomas Baldur og ham selv som de tre lærere i efteråret. Da Efterskolen Lindenborg er propfyldt med elever, er det ikke længere muligt at holde bibelskole dér. I stedet er valget i dette efterår faldet på Vadum Frikirke.

Kirkeplantning

Det går godt i Nørresundby med Nordstjernen, der er en af vores kommende kirkeplantninger. John Lorenzen opfordrede til at andre menigheder involverede sig som ’gode søskende’ i støtte til projektet og sådan lige på selve årsmødet lykkedes det John at samle tilsagn ind for kr. 23.000.

Sommerstævne 2022i uge 29

I 2022 bliver sommerstævnet på Efterskolen Lindenborg i Uge 29. Fremover vil det være i den 4. uge af skolernes sommerferie.

Nye ansættelser

Bo Nicolai Skov er ansat som præst i Frederiksværk pr. 1. februar 2021.

Charlotte Willer i Osted august 2021,

Allan Hansen er blevet ungdomspræst og caféchef i Grindsted.

Kristian Bonde-Nielsen har fået kaldelse til Købnerkirken og forlader sin ansættelse i Vanløse Frikirke.

Genbrug

Thomas Baldur, Vadum slog til lyd for at flere menigheder tager opgaven op med at skabe et genbrugscenter. Erfaringen fra Vadum er meget positiv. Se side 5. Thomas bemærkede i den anledning at der stadig står kr. 123.000 fra en tidligere gave til hjælp i en opstartsfase.

Fokus på mission

På årsmødet i Grindsted blev missionsstafetten givet videre til Rumænien.

Det næste år - 21/22 - vil vi i vores menigheder have særligt fokus på vores arbejde i Rumænien, hvor der for tiden er mange udfordringer. Tak for engagement, forbøn og økonomisk støtte.

Flere informationer på tlf.: 5180 5077 eller e-mail: famgohr@gmail.com.

Læs også om vores projekter på vores Rumænien side