Sommerstævne på en ny måde

Opdateret: 7. maj 2021

De fire arrangører af Sommerstævne på Lindenborg, Baptistkirken i Danmark, Baptisternes Børne- og Ungdomsforbund, Det Danske Missionsforbund og Missionsforbundets Børn og Unge, har efter en længerevarende proces i fuld enighed besluttet, at der på grund af Covid19-pandemien ikke bliver stævne på Efterskolen Lindenborg i sommeren 2021.

Vi har vurderet, at der på trods af at mange vil blive tilbudt vaccine i første halvdel af året, er for mange usikkerhedsmomenter til at vi kan være sikre på, at stævnet vil kunne gennemføres, som vi ønsker.

I stedet for Sommerstævne på Lindenborg vil vi arbejde på at tilbyde en række mindre arrangementer rundt omkring i landet. Fordi vi ved at sommerstævnet for mange betyder fællesskab og åndelig inspiration.

De fire organisationer vil hver især overveje, hvad de kan byde ind med. Vi ved allerede nu, at MBU og BBU vil arrangere lejre for børn, teenagere og unge. Vi opfordrer desuden lokalmenighederne til at være medarbejdere på at arrangere lokale ”events” med fællesskab og åndelig inspiration i fokus. Det bliver kort sagt Sommerstævne på en ny måde og forhåbentligt på mange steder rundt omkring i landet.

Vi er alle kede af, at vi ikke kan holde stævne på Lindenborg i 2021. Men vi både tror og håber på alles forståelse for dette i denne så specielle tid.

Så ser vi frem til igen at kunne mødes på Lindenborg til et fantastisk stævne i uge 29 i 2022.

Lars Gaarden, stævnechef

Torben Andersen, generalsekretær, Baptistkirken i Danmark