Spirende drømme og stor optimisme i MBU's Ungdomsråd

Opdateret: 13. feb. 2021

Da MBU i september afholdt sit årsmøde, var drømmene spirende, og optimismen var ikke svær at spore blandt de deltagende.

Nye kræfter i Ungdomsrådet

For os i Ungdomsrådet var drømmene ligeledes store, og årsmødet gav dermed nyt liv til et arbejde, som ellers har føltes en smule nytteløst gennem et forår præget af Coronavirus. Med nye kræfter valgt ind i rådet står Ungdomsrådet stærkt med unge og friske medlemmer, som brænder for kirke og unge mennesker. Efter årsmødet kunne vi derfor præsentere et Ungdomsråd bestående af Isak Guttesen, Sofie Baldur, Emma Vinkel og Carla Gjerlev. Med en gennemsnitsalder på bare 21,5 år, kan man ikke komme udenom, at det er et ungt råd, som tilsvarende repræsenterer de unge, og vi håber dermed at kunne være med til at drive MBU fremad og videre.

Ved årsmødet måtte vi desværre også sige farvel til Frederik Marcher og Marie Pedersen, som begge er trådt ud af arbejdet i Ungdomsrådet efter flere år på posten. Til dem skal der lyde en stor tak for deres indsats.

Vision

Ungdomsrådets vision for den kommende tid handler om at knytte bånd mellem lokalforeningerne i MBU, samt at skabe kontakt mellem ledere i lokalforeningerne og rådet. Vi ønsker en større synlighed omkring, hvem vi er i Ungdomsrådet og den ressource, vi ønsker at være for lederne i ungdomsarbejdet i de lokale menigheder.

Drømmen er, at vi med bedre netværk og kommunikation kan komme nogle af frustrationerne til livs og i fællesskab skabe ungdomsarbejde, som er endnu mere bæredygtigt, end det er tilfældet i dag.

Hvis du har noget, du synes vi skal vide, eller hvis du ligger inde med forslag, eller ønsker at komme i kontakt med os, kan du altid skrive en mail til formand for Ungdomsrådet: Sofie Baldur på sofieb@mbu.dk.