Vinterstævner

Januar bliver en festlig måned. Det gør december naturligvis også. Men januar bliver noget særligt for alle, der er en del af Det Danske Missionsforbund.

Når Rådhusklokkerne ringer det nye år ind, begynder et nyt kapitel i Missionsforbundets historie. For fra 1. januar hedder vi Evangelisk Frikirke Danmark. Det skal naturligvis markeres og fejres.

Derfor inviterer vi til Vinterstævner både på Sjælland og i Jylland. Og du er inviteret med. Vi vil dels markere det nye navn, men også bruge dagen til at råde bod på, at vi i to år ikke har kunnet mødes til Sommerstævne. Derfor kalder vi dagen for Vinterstævne.

Bemærk flytning

På grund af den store tilslutning til høstfesten i oktober har vi flyttet arrangementet fra Aalborg til Vesterkirken i Stenum. Vi forventer, at se de mange, der deltog i efterårets nordjyske høstfest, men vi regner også med at mødes med mange fra de øvrige jyske menigheder.

Missionsforbundets vugge

Det er i øvrigt oplagt at mødes i Stenum til markering af en så væsentlig milepæl i vores kirkesamfunds historie som et navneskifte. Det var nemlig i Stenum at en række frie menigheder mødtes i 1888 og blev enige om at danne Det Danske Missionsforbund.

Forventningen om mange deltagere gælder naturligvis ikke kun i Jylland, men også på Sjælland. Vi håber, at mange fra Bornholm og de sjællandske menigheder vil sætte hinanden stævne i Birkebjergkirken.

Program

Det bliver stort set samme program på Sjælland og i Jylland: En dag fyldt med inspiration til at være en kirke, der deler evangeliet med andre, og fokus på det, der kendetegner vores kirkesamfund: Tro, liv og fællesskab.

Generalsekretæren, Landsledelsen, nogle af præsterne og en enkelt gæst fra et andet kirkeligt fællesskab vil give oplæg til refleksion omkring tro, liv og fællesskab.

Der bliver stort kaffebord om eftermiddagen og fællesspisning om aftenen. Og når dagen slutter har Landledelsen sørget for, at alle menighederne får en synlig gave med sig hjem til brug i de lokale kirker.

Årsmøde for menighederne i

Evangelisk Frikirke Danmark

Lørdag 21. maj i Vanløse Frikirke

Årsmøde i maj

Den 21. maj holder Evangelisk Frikirke Danmark sit allerførste årsmøde. Det bliver i Vanløse Frikirke. Dermed er kirkesamfundets årsmøder definitivt taget ud af sommerstævnet. Årsagen skal findes i et krav fra Kirkeministeriet om at godkendte regnskaber fra de forskellige trossamfund skal være indsendt før 1. juni.